جراحی قلب

جراحی قلب و 7 نوع آن

قلب
خواندن این متن 2 دقیقه زمان می برد
به این متن امتیاز دهید

جراحی قلب و 7 نوع آن

جراحی قلب چیست

به گفته کلینیک سیلوند، یک عمل جراحی برای اصلاح یا بهبود عملکرد قلب شما است. می تواند مشکلاتی را که با آنها متولد شده اید یا مشکلاتی که در طول زمان ایجاد می کنید اصلاح کند. اینها می توانند از مشکلات ساختاری یا ریتم قلب گرفته تا انسداد متغیر باشند. نوع جراحی شما بستگی به مشکل شما دارد.

جراحی قلب تعمیر یا تعویض دریچه

به گفته انجمن متخصصان بیهوشی آمریکا، در این عمل، جراحان یا دریچه را تعمیر می کنند یا آن را با یک دریچه مصنوعی یا با یک دریچه بیولوژیکی ساخته شده از بافت قلب خوک، گاو یا انسان جایگزین می کنند. یکی از گزینه های تعمیر این است که یک کاتتر را از طریق یک رگ خونی بزرگ وارد کنید، آن را به سمت قلب هدایت کنید، و یک بالون کوچک در نوک کاتتر را باد و تخلیه کنید تا دریچه باریکی باز شود.

جراحی قلب پیوند عروق کرونر (CABG)

به گفته همان سازمان، این جراحی رایج ترین نوع است که در آن جراح یک شریان یا ورید سالم را از جای دیگری در بدن شما می گیرد و آن را برای تامین خون از شریان کرونر مسدود شده وصل می کند. شریان یا ورید پیوند شده قسمت مسدود شده شریان کرونر را دور می زند و مسیر جدیدی برای جریان خون به عضله قلب ایجاد می کند. اغلب، این کار برای بیش از یک شریان کرونر در طول یک عمل جراحی انجام می شود. CABG گاهی اوقات به عنوان بای پس قلب یا جراحی بای پس عروق کرونر شناخته می شود.

جراحی قلب قرار دادن پیس میکر یا دفیبریلاتور کاردیوورتر قابل کاشت

این روش برای درمان مشکلات آریتمی شدید و مزمن که با دارو درمان نگردیده است انجام می شود؛ مشکلات آریتمی شامل: تپش قلب بالا، تپش قلب کند و تپش قلب نامنظم می باشد.

به گفته دانشکده پزشکی روچستر، در این روش جراح یک دستگاه ضربان ساز را برای تنظیم ریتم قلب در قفسه سینه بیمار قرار می دهد. ضربان ساز دستگاه کوچکی است که اغلب در قفسه سینه درست زیر استخوان ترقوه قرار می گیرد و سیگنال های الکتریکی را برای شروع یا تنظیم ضربان قلب آهسته ارسال می کند.

اگر ضربان ساز طبیعی قلب گره SA به درستی کار نکند و باعث کندی ضربان قلب یا ریتم شود یا اگر مسیرهای الکتریکی مسدود شده باشد، ممکن است از یک ضربان ساز استفاده شود.

جراحی قلب ماز

جراح الگویی از بافت اسکار در حفره های فوقانی قلب ایجاد می کند تا سیگنال های الکتریکی را در امتداد یک مسیر کنترل شده به سمت حفره های پایینی قلب هدایت کند. این جراحی سیگنال‌های الکتریکی سرگردان را که باعث فیبریلاسیون دهلیزی می‌شوند مسدود می‌کند.

جراحی قلب ترمیم آنوریسم

یک بخش ضعیف از شریان یا دیواره قلب با یک چسب یا پیوند برای ترمیم برآمدگی بالون مانند در شریان یا دیواره عضله قلب جایگزین می شود.

جراحی پیوند قلب

قلب فرد اهداکننده که دچار مرگ مغزی شده است به فرد بیمار پیوند زده می شود.

عمل جراحی قلب مصنوعی

قرار دادن دستگاه کمک بطنی (VAD) یا قلب مصنوعی کامل (TAH). VAD یک پمپ مکانیکی است که از عملکرد قلب و جریان خون پشتیبانی می کند. TAH جایگزین دو حفره پایینی قلب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *